五月天。

16:33:00


《我》

还记得小时候

作文簿上的志愿

那天真的幻想

如今都到哪里躲藏


《生存以上生活以下》

小时候 只要看天空

枕著白云 就觉得全世界都拥有

长大了 拥有的更多

为何感觉 到越来越匮乏越贫穷



《一颗苹果》

我想到遥远遥远的以后会不会有人知道我

在这个寂寞的星球曾这样的活过

喔遥远遥远的以后天长和地久的尽头

应该没有人能抢走我永远的感动


《我心尚未崩坏的地方》

宁愿重伤也不愿悲伤

让伤痕变成了我的徽章

刺在我心脏 永远不忘



《如烟》

有没有那么一种永远 永远不改变 

拥抱过的美丽都 再也不破碎

让险峻岁月不能在脸上撒野 

让生离和死别都遥远 有谁能听见



《约翰蓝侬》

能不能暂时把你的梦想给我

在勇气快消失的时候

总有一天要人们叫我披头

最后没成功也作过最美的梦


《倔强》

当我和世界不一样

那就让我不一样


最美的愿望一定最疯狂



the songs arrangement was so deliberate and excellent. there is a story flow and you go through every emotion in the song.. to the max.



each concert, they have a certain theme.

that changes the world. that challenges the society. that gives our soul food for thought.


so this year.. it was the DNA theme.

“我好想复制一个新的自己,如果不行,那我要复制一个新的世界。”



一颗小红豆要挑战世界。 :)

you gotta give them credit for always bringing such positivity into this world. its not always that easy.



我在最后几首歌,还是落泪了。哈哈。


3h45min.

真希望每年都唱到那么爽。



i dont know how to say.. but.. i really really love mayday!


after the concert, went back to reread all the lyrics of the songs. and it gave me an even deeper insight.

always in amazement by that kinda songs that ahxin/mayday write.



looking forward to concert next year! though i dont know if i'll be in singapore or china. :( it'll be great if i can attend both side's though. haha.



(they sang ALL of my fave songs ever. including those that they dont normally sing! :):) )

0 comments